It's a beautiful day, don't let it get away

10 december 2014 - Waterloo, Canada

Een goedenavond allemaal. Het is weer dinsdag dus weer tijd voor een verslagje.

Weten jullie nog dat ik vorige week die livestream van U2 had zitten kijken? Naderhand dacht ik: "Misschien moet ik toch maar weer lid worden van de U2 fanclub". Wanneer je lid wordt krijg je naast 2 vinylplaten ook de mogelijkheid om concertkaarten van U2 in de voorverkoop te bestellen zodra ze weer gaan toeren. Laat ik nu net woensdagochtend op nu.nl lezen dat ze aankomend jaar weer gaan toeren en dat de voorverkoop op vrijdag en de normale verkoop op maandag van start gaat. Wat een timing. De kaartverkoop voor de concerten in het Ziggo Dome gingen vrijdag om tien uur 's ochtends lokale tijd van start. Er waren maar een beperkt aantal kaarten voor de voorverkoop beschikbaar dus dit betekende dat ik al om 4 uur 's ochtends voor mijn computer zat. Met succes, wel te vermelden, want op 8 september zitten Romy en ik vooraan bij het concert. Mijn dag kon dus niet meer stuk. Dit moest natuurlijk gevierd worden dus die avond ben ik met de internationale vriendengroep weer wat gaan drinken in de Chainsaw. Daar kwam ik ook twee Serviërs tegen waarvan er een 12 jaar in Nederland had gewoond. Tot grote verbazing van de andere Serviër heb daar nog even Nederlands mee zitten praten. We kwamen tot de conclusie dat het eten in Nederland beter is maar dat de mensen in Canada aardiger zijn omdat ze meer respect voor elkaar hebben (No offence). Toen de kroeg om twee uur zijn deuren sloot zijn we met een kleiner groepje nog bij Diana (een Russische dame uit de vriendengroep) thuis verder gaan drinken en hebben we een pizza besteld. Wat ik niet verwachtte was dat de pizza koerier vervolgens met een pizza van een meter doorsnede binnen kwam lopen. Ik begin nu toch wel te merken dat ik in Amerika ben.... 

Aangezien het bijna kerst is vond ik het tijd worden om mijn kamer eens daarop in te richten. Zaterdag ben ik naar de Dollarama (een soort Action)  gegaan om daar kerstattributen te kopen. Ik heb daar voor een paar dollar een klein nep kerstboompje, wat ballen, een kerstbel en een strik voor aan de deur gekocht. Dat brengt toch die kerstsfeer in huize Albert Street. Afgelopen zondag ben ik naar het zwembad van Waterloo geweest. Vorige week was ik er langs gefietst en ik had zin gekregen om weer eens een keer te gaan zwemmen. Het zwembad was niet al te groot, er was een groter bad om baantjes in te zwemmen en nog een kleiner verwarmd bad. Desondanks heb ik me er toch nog anderhalf uur weten te vermaken want het was fijn om weer eens in het water te liggen en wat baantjes te trekken.

Dinsdag is bijna elke week mijn boodschappendag, dan krijgen de studenten namelijk 10% korting op hun boodschappen. Meestal ga ik mijn boodschappen doen bij Zehrs, een grote Amerikaanse supermarkt vergelijkbaar met Carrefour in Frankrijk. Zehrs ligt in een winkelcentrum genaamd Conestoga Mall, wat ongeveer 10 minuten rijden is met de bus vanuit mijn kamer. Ook vandaag merkte ik weer dat ik in Amerika zit, want hoe Amerikaanser kan het dan dat er een Kerstman midden in het winkelcentrum zit en met kinderen op de foto gaat. Ik moet zeggen dat het er toch wel gezellig uitziet. De kerstman zit op zijn grote stoel en een deel van het winkelcentrum is hierop ingericht. Daarnaast maken "Santa's helpers" (meisjes in rode kerstpakjes) foto's van de kerstman met de kinderen op zijn schoot en maken ze de kleinere kinderen (en de vaders) aan het lachen.  

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, heb ik al even niks verteld over het weer. Dat komt namelijk omdat het weer nog zo slecht niet is de laatste tijd. We hebben één week in november slecht weer gehad waarbij de temperatuur heel laag lag en het veel sneeuwde, maar voor de rest van de tijd heeft de temperatuur rond het vriespunt gelegen en is deze in de afgelopen vijf weken nauwelijks gezakt. Ook voor de komende week voorspellen ze dit weer. Daarnaast heeft het hier in de vijf weken dat ik hier zit maar twee keer geregend. Al met al mag ik hierover dus niet klagen.

Ten slotte natuurlijk nog een stukje over het project. Vandaag had ik weer een afspraak met de professor. Aan het eerste onderdeel, de rotating valve, moet ik nog een paar kleine aanpassingen maken en dan wordt deze gefabriceerd. Hopelijk gebeurt dit nog voordat ik weer naar huis ga zodat ik mijn ontwerp ook in het echt kan zien. Daarnaast ben ik afgelopen week begonnen met het ontwerp van de cilinder van de klep, deze hoop ik voor/tijdens de kerstvakantie af te kunnen ronden. De professor vertrekt donderdag weer naar China voor twee weken dus voor de kerstvakantie heb ik geen afspraak meer met hem. Ik blijf hem echter wel op de hoogte houden via de mail over het project.  

Dat was het weer voor vandaag, waarschijnlijk ga ik zo nog een pilsje drinken in de Chainsaw.  Een fijne avond/nacht en tot volgende week!

 

Foto’s

6 Reacties

  1. Pap en mam:
    10 december 2014
    Hoi Maikel, leuk verhaal weer. Ziet er inderdaad gezellig uit, de kerstman en kerstversieringen in het winkelcentrum. Groetjes!
  2. Romy:
    10 december 2014
    Super leuk en wij gaan rocken bij u2!!! :D
  3. Jo en marij:
    10 december 2014
    ik zou willen dat ik zo,n broertje had voor de kaartjes.
    doe je de groeten aan de kerstman ik hoop dat hij mijn adres nog heeft. een heel mooie tijd gewenst doei doei
    jo en marij
  4. Maikel:
    11 december 2014
    We gaan zeker rocken.
    Ome Jo, de kerstman heeft je adres nog en je krijgt de groeten van hem.!
    Groetjes
  5. Frans & gerda:
    15 december 2014
    Hoi Maikel, je hebt je draai aardig gevonden in Waterloo, fijn en leuk voor je zo'n club mensen waar je mee op kunt trekken ,wat geweldig dat jij en Romy 8 sept naar U2 gaan, goed geregeld hoor. veel succes met het verloop van je stage en geniet van de kersttijd de komende weken. Groetjes Frans & Gerda
  6. Maikel:
    16 december 2014
    Hoi ome Frans en tante Gerda, Ik heb m'n draai hier inderdaad wel gevonden. De kersttijd gaat ook wel goed komen, jullie ook fijne feestdagen!