The beginning
31 oktober 2014 - Eindhoven, Nederland
Once upon a time..... Ja zo gaan we dus niet beginnen.
Een goede avond allemaal en welkom op mijn reisblog!!! Het is nu half acht op de vooravond van mijn grote avontuur. Zoals jullie wellicht vernomen hebben vertrek ik morgen voor 3 maanden naar Waterloo in Canada voor mijn stage aan de University of Waterloo. Daar ga ik een project doen over variabele kleppentiming in motoren. Gelukkig zit ik daar de eerste twee weken niet alleen want Max (medestudent aan de TU) loopt op dezelfde universiteit stage. Daarnaast ben ik van 27 december tot en met 1 januari te vinden in New York voor een stedentrip.
Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het afronden van mijn project bij TNO Automotive waar ik meegewerkt heb aan een simulatie model voor autonome besturing in auto's. Vanochtend heb ik het verslag ingeleverd (ja ik kan wel plannen) en de rest van de dag ben ik bezig geweest met het inpakken en voorbereiden van mijn reis van morgen. Daarnaast ben ik de afgelopen avonden bezig geweest met ofwel werken of "afscheid" nemen van familie en vrienden. Afscheid nemen kan ik het eigenlijk niet noemen want over 3 maanden ben ik al weer terug.
De planning: morgenochtend vertrekken we naar Schiphol waar ik uitgezwaaid zal worden door m'n ouders en zusje. Vervolgens pak ik het vliegtuig naar het vliegveld van Toronto (Pearson international) om daarna met een shuttlebusje naar mijn hostel te gaan. De eerste twee weken verblijf ik bij Maria, hetzelfde hostel waar Max de eerste week van zijn verblijf heeft gezeten, om vervolgens de kamer van Max over te kunnen nemen.
De komende 13 weken zullen in het teken staan van stage, zelf koken, zelf de was doen en daarnaast ook heel veel de toerist uithangen. Toronto en de Niagara watervallen staan al op de planning. Daarnaast ga ik in de kerstvakantie 6 dagen naar New York en heb ik nog een week de tijd om op pad te gaan. Wat er verder nog op mijn pad komt is een raadsel maar ik weet zeker dat het alleen maar leuke dingen zullen zijn. Zondag, aan het eind van de dag, zal ik weer een stuk schrijven over de reis naar Canada en mijn eerste dag in Waterloo.
Ik wens jullie allemaal een fijne avond en een goede nachtrust, in de hoop dat ik die ook zal krijgen :p.
Groeten,
Maikel


Heel veel plezier! Geniet ervan!
dat het aardige mensen zijn, veel plezier en succes daar
Fijn om te horen dat je heenreis zo goed is verlopen.
Ga er van genieten, heel veel succes en we zullen je gaan volgen. Groetjes vanuit Eindhoven
Je hebt je weg al goed gevonden geniet er zoveel mogelijk van.
Gr vanuit een plat en geen rotsig Eindhoven.
Gr Frans en Gerda.